Δελφοί, ο ομφαλός της γης

Δελφοί "Ηνίοχος"
Στους πρόποδες του Παρνασσού, στο υποβλητικό φυσικό τοπίο που σχηματίζεται ανάμεσα σε δύο θεόρατους βράχους, τις Φαιδριάδες, βρίσκεται το πανελλήνιο ιερό των Δελφών και το πιο ξακουστό μαντείο της αρχαίας Ελλάδας. Οι Δελφοί ήταν ο ομφαλός της γης, όπου, σύμφωνα με τη μυθολογία, συναντήθηκαν οι δύο αετοί που έστειλε ο Δίας από τα άκρα του σύμπαντος για να βρει το κέντρο του κόσμου, και για πολλούς αιώνες αποτελούσαν το πνευματικό και θρησκευτικό κέντρο και το σύμβολο της ενότητας του αρχαίου ελληνισμού.
Η ιστορία των Δελφών χάνεται στην προϊστορία και στους μύθους των αρχαίων Ελλήνων. Σύμφωνα με την παράδοση, εδώ αρχικά υπήρχε ιερό αφιερωμένο στη γυναικεία θεότητα της Γης, και φύλακάς του ήταν ο φοβερός δράκοντας Πύθων. Ο Απόλλωνας σκότωσε τον Πύθωνα και το δικό του ιερό ιδρύθηκε από Κρήτες που έφθασαν στην Κίρρα, το επίνειο των Δελφών, με τη συνοδεία του θεού, μεταμορφωμένου σε δελφίνι. Ο μύθος αυτός σχετικά με την κυριαρχία του Απόλλωνα επιβίωσε σε εορταστικές αναπαραστάσεις που γίνονταν στους Δελφούς, τα Σεπτήρια, τα Δελφίνια, τα Θαργήλεια, τα Θεοφάνεια, και, βέβαια, τα περίφημα Πύθια, που τελούνταν για να θυμίζουν τη νίκη του θεού εναντίον του Πύθωνα και περιελάμβαναν μουσικούς διαγωνισμούς και γυμνικούς αγώνες.

Αντίνοος

Αντίνοος,
μουσείο Δελφών
Ο Αντίνοος ήταν ένας διάσημος για την ομορφιά του νέος από την Βιθυνία και αγαπημένος σύντροφος του αυτοκράορα Ανδριανού.
 Όταν ο Αντίνοος πνίγηκε στον ποταμό Νείλο, ηρωποιήθηκε και λατρεύτηκε κατ΄εντολή του Ανδριανού ως ημίθεος.
Στο μουσείο των Δελφών σώζεται
ένα από τα ωραιότερα αγάλματά του.

ομφαλός της γης

μουσείο Δελφών
Μουσείο Δελφών
Ο ομφαλός της γής, συμβολίζει το κέντρο του κόσμου, το σημείο όπου συναντήθηκαν οι δύο αετοί, που ο Δίας άφησε να πετάξουν αντίθετα από τα πέρατα της υφηλίου.

Σαν ένας μύθος του Αισώπου


Η θέα στον Μεσσηνιακό κόλπο
Θυμάμαι κάποια καλοκαίρια  μαζί με την γιαγιά μου στο χωριό πάνω στο βουνό. Όταν τελειώναμε τις δουλειές καθόμαστε και ατενίζαμε στον μεσσηνιακό κόλπο τον ήλιο που βασίλευε και η γιαγιά τότε, μου έλεγε ιστορίες και παραμύθια….

 «Ήταν κάποτε, που λες, μια γυναίκα στο χωριό μας τεμπέλα και λουσού …όλη την ημέρα δεν έκανε … τίποτα μα τίποτα

Παρά μόνο το Σάββατο γύριζε από ρούγα σε ρούγα και ρωτούσε τις γυναίκες να της δώσουν κανά σκουτί να φορέσει να πα στην εκκλησιά. Έτσι από την μια έπαιρνε την φούστα, από την άλλη την μπλούζα, από την άλλη το τσεμπέρι, τις κάλτσες, τα παπούτσια …
Όταν την άλλη μέρα πήγαινε στην εκκλησιά … αυτή είχε την καλύτερη φορεσιά από όλες τις άλλες μιας και είχε διαλέξει από όλες τις γυναίκες το καλύτερο σκουτί…. Έτσι με αυτό τον τρόπο, παρέμενε τεμπέλα και όλη την εβδομάδα ξάπλωνε ήσυχη και κοιμόταν περιμένοντας τον άνδρα της να γυρίσει από την δουλειά…. Μέχρι που και αυτός αγανάκτησε με την τεμπέλα γυναίκα του, γιατί κουρασμένος όπως γύριζε από την δουλειά, δεν έβρισκε ούτε ένα πιάτο φαί έτοιμο … Την παραφύλαξε λοιπόν και είδε τι κάνει…. Επειδή την αγαπούσε κατέστρωσε ένα σχέδιο με τις γυναίκες της γειτονιάς…

Την Κυριακή λοιπόν που η λεγάμενη πήγε κουνάμενη-συνάμενη ξανά στην εκκλησιά άρχισαν να την πλησιάζουν μια-μια οι γυναίκες …

-Φέρε μου το τσεμπέρι, είπε η μια, την μπλούζα μου είπε η άλλη, τη φούστα, τα παπούτσια, τις κάλτσες…. Μέχρι που την άφησαν θεόγυμνη μες στο προαύλειο της εκκλησιάς …. 
Από την ντροπή της δεν είπε τίποτα … αλλά από τότε έγινε νοικοκυρά και δεν ήταν πια ούτε λουσού ούτε τεμπέλα…"


Έτσι που λέτε έγιναν τα πράγματα.
Και ζήσανε αυτοί καλά και εμείς καλύτερα !!!!!!

(Αχ! σοφή γιαγιούλα με τα παραμύθια σου, πόσο δίκιο είχες ... σαν ένας μύθος του Αισώπου)









Η αλήθεια είναι πάντοτε παράλογος

Ένα εικαστικό αφιέρωμα αφιερωμένο στον Αλέξανδρο Παπαδιαμάντη παρουσιάζεται αυτόν τον καιρό στον χώρο του Αρχαιολογικού Μουσείου Πατρών από τις 9 Φεβρουαρίου έως τις 18 Μαρτίου 2012.  Ώρες λειτουργίας: Τρίτη έως Κυριακή 8:30-15:00 Τηλέφωνο: 2613 616 100.  Η είσοδος είναι ελεύθερη. 
"Παντού τα συγκεκριμένα και τα χειροπιαστά, ζωγραφιές των πραγμάτων, όχι άρθρα....Πρόσωπα, όχι δόγματα. Εικόνες, όχι φράσεις. Κουβέντες όχι κυρήγματα, διηγήματα, όχι αγορεύσεις."
Κωστής Παλαμάς

Εντυπωσιακό! εαν επισκεφτείτε την Πάτρα το συγκεκριμένο διάστημα αξίζει να διαθέσετε λίγο από τον χρόνο σας για την έκθεση, αλλά και την ξενάγηση στο Μουσείο. Για την διαμονή στην  προτείνονται on-line  ξενοδοχεία, για  σύγκριση τιμών, με απευθείας κράτηση χωρίς προκαταβολή και το κυριότερο χωρίς προμήθεια.

Καλάβρυτα

Καλάβρυτα
Τα  Καλάβρυτα η ιστορική πόλη  του νομού Αχαΐας αποτελoύν  ιδανικό προορισμό και ορμητήριο για περιηγήσεις στις γύρω περιοχές.  Κοντά στην Πάτρα και σε απόσταση δυόμιση ωρών από την Αθήνα η γραφική κωμόπολη είναι χτισμένη στον ίσκιο του Χελμού, σε υψόμετρο 750 μέτρα. Απέχουν μόλις 14 χλμ από το Χιονοδρομικό κέντρο.
Η φύση  στόλισε απλώχερα την γύρω περιοχή με καταπράσινα φαράγγια, άγριες βουνοκορφές και κρυστάλλινες πηγές που εντυπωσιάζουν τον κάθε επισκέπτη.  Το ανθρωπινο στοιχείο συμπλήρωσε το όμορφο τοπίο με  οικισμούς, επιβλητικές μονές και  μνημεία, που  ακτινοβολούν τον πολιτισμό, την ιστορία και την παράδοση της περιοχής.

Φλεβάρης

__________________________________________________________________________________

 "Ο φλεβάρης και αν φλεβίσει,
καλοκαίρι θα μυρίσει!!!!!"

Αγροτικές εργασίες



Σανταμέρι, Αχαΐας
Λίπανση δέντρων, καταπολέμηση ασθενειών, βοτάνισμα, σκάλισμα, όργωμα

• Μεταφύτευση φυτών για τον λαχανόκηπο

• Περιποίηση των φυτών που είναι σε γλάστρες. Προστασία από τον παγετό

• Καλό τάισμα πουλερικών. Ετοιμασία του κοτετσιού για τις κλώσες



Δίβρυ
 • Μάζεμα ξύλων, για το τζάκι




Στην Δυτική Ελλάδα, οι κάτοικοι ασχολούνται με την γεωργία, κτηνοτροφία, την μελισσοκομεία και την αλιεία

Υπαπαντή Καλαμάτας

Η ΙΕΡΗ ΕΙΚΟΝΑ ΤΗΣ ΥΠΑΠΑΝΤΗΣ



εικόνα Υπαπαντής

Στο ναό της Υπαπαντής φυλάσσεται η ιερή εικόνα της Παναγίας Υπαπαντής, που βρέθηκε επί Τουρκοκρατίας στα ερείπια της μικρής εκκλησίας που καταστράφηκε πιθανότατα το 1770. Η εικόνα αποκαταστάθηκε από τον αγιογράφο και συγγραφέα της Βαβυλωνίας Δ. Κ. Βυζάντιο το 1839, ενώ νέες διορθωτικές επεμβάσεις έγιναν μετά την πυρκαγιά του 1914 από τον καθηγητή της Σχολής Καλών Τεχνών και ζωγράφο Γεώργιο Ιακωβίδη. Μετά την εύρεσή της, η εικόνα τοποθετήθηκε στο ναό του Αγίου Γεωργίου (μητροπολιτικό ναό τότε), μετά το 1843 στο ναό των Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης (μονή Καλογραιών), το 1854 στον επισκευασμένο ναό της Υπαπαντής και από το 1873 στο σημερινό. Μετά τους σεισμούς του 1986, μεταφέρθηκε πάλι στη μονή Καλογραιών (στο ναό της Υψώσεως του Τιμίου Σταυρού αυτή τη φορά), για να επιστρέψει στη θέση της το 1992. Η λιτάνευση της εικόνας έγινε για πρώτη φορά το 1841, αλλά η καθιέρωση της ετήσιας λιτάνευσης έγινε το 1884.
Εορτασμός : 2 Φεβρουαρίου
ΔΙΑΜΟΝΗ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ

Τσικνοπέμπτη στην Πάτρα

Ιδιαίτερο χρώμα στην Πάτρα έχει η γιορτή της Τσικνοπέμπτης. Την ημέρα εκείνη εκατοντάδες Πατρινοί στήνουν αυτοσχέδιες ψησταριές σε κάθε σημείο της πόλης.

Πατρινοί και  επισκέπτες βιώνουν τα πατρινά λαϊκά έθιμα που λαμβάνουν χώρα στην Ανω Πόλη, κυρίως  στην οδό της Γερμανού και γύρω από αυτήν.

Μουσικές κομπανίες και  ξέφρενο κέφι με αυθεντική σατιρική διάθεση συμπληρώνουν τη βραδιά της άφθονης κατανάλωσης ψητού κρέατος και οινοποσίας.

Για τους επισκέπτες που θα ήθελαν να διανυκτερεύσουν στην πόλη η Jetgreece σας προτείνει την διαμονή εντός πόλεως. Η κυκλοφορία είναι εύκολη και η μετακίνηση με αυτοκίνητο δεν κρίνεται απαραίτητη. Αξιόλογα είναι όλα τα καταλύματα που στην πλειοψηφία τους είναι με σύγχρονες ανέσεις και πρόσφατα ανακαινισμένα. Τουλάχιστον 10 από αυτά που βρίσκονται στα κεντρικά σημεία της πόλης  και είναι ιδανικά για διασκέδαση, βόλτα ή για ψώνια. 

Δείτε on-line τα διαθέσιμα ξενοδοχεία










Γιορτινές μέρες στην Μάνη

  δείτε <<εδώ >>    τα διαθέσιμα ξενοδοχεία στην περιοχή της Μάνης!!


Στη Μάνη κατά την περίοδο των γιορτινών ημερών συνιθίζεται να φτιάχνουν λαλάγγια (τηγανίδες) και χριστόψωμα, τροφές προσαρμοσμένες στο λιτό και σκληρό βίο των Μανιατών, εφόσον την εποχή αυτή καταγίνονται με το ελαιομάζωμα. Στη Μάνη, δεν υπάρχει η πολυτέλεια εθίμων με αντίστοιχες εορταστικές εκδηλώσεις και η παρασκευή εδεσμάτων που παρατηρείται αλλού, προέχει ο αγώνας για την επιβίωση...